Thursday, April 15, 2010

kampung halaman~

salam...

fyi skg ni ngh study week...hmmmm rmai kwn2 ku y tkah pulang ke kampung halaman menemui ibunda ayahanda y trchenta...mybe ade jgk y menemui sang kakanda/kakandi trchenta...tpi aku masih brada di kolej...hmmm..x mou blk..sbb taw la xkn study nye klu blk..so better stay je kt kolej..huu~

namun begitu aku amat merindui kmpung halaman(kmpg batu-bata..hehehe)..serta ibunda dan ayahanda nun jauh di bangi sne nuu..(mngapakh hri ini entri ini brbunyi begitu keklasikkan gitu~..)aku juga ada menelepon ibuku di kmpng sbentar tdi..pun begitu telah mnyatakn hasrat utk pulang ibuku tidak mmberi kbenaran kerna rumahku sedang x siap lgi (renovating process still giat dlakukan..)so tuntas nye mmg la x begitu konduisif bg ku utk study dlm keadaan suasana y cm pecah rumah itu..ibuku ada mmberi saranan supaya blajar saja(wah'saja' tu bkn 'saje')..mungkin akn dpertimbangkn saranan tersebut..(aku seolah2 x bisa berhenti bertulisan spti ini..mengapakah ye??heheee)

ni la rmh ku sblm diubah suai..pintu dpn tu nk besarkn..tu tempayan gune basuh bju..hehe

tpi betul jgk apa y ibuku nyatakn itu...tatapi ada ceritera nye dsblk rmh ku diubah suai ni..hehee
mule2 ibuku hanya berhajat nk ubah suai bhgn blakg dan bilk aku serta adikku saja berserta pintu toilet..namun hajat itu dipnjang kn lgi..dgn seterusnya mngubah suai toilet serta isi2 nya skali..kemuadian nya pula dituruti dgn bwh tangga y smmg nye perlu kn sgt2 pengubah suaian dlakukan di situ...setelah itu usaha dturskn dgn ubah suia bhg depan kediaman ku itu..skg tggl y tu x buat lgi..dan juga dapur punya kabinet turut tak dipasng lgi...semasa dapur(yakni bhgn blkg) diubah suai, kene masak kt ruang mkn y kt depan cket tuu..nk mncuci pakain pun agak susah kerna terpaksa dicuci di luar rmh y letak nya mesin basuh tu di hadapan rm tepi posh tuu...

kepayahan itu sume namun begitu x dpt aku rasa brsame2 kerna ka ade disini(kolej)..hehe so no fussy messy i hv to face..cuma nya ada stu masa y ketika masa kepulangan ku ke kmpg pd cuti tgh semsta lalu..tpi masa itu pon kerja2 ubah suai bilik ku telah selesai tatapi behabuk sikit..biase la tuu..ibuku ade mnceritakn kpd ku bahawasanya ketika pngubah suaian brlangsung dgn giat nye di blk ku n adek2 ku, mrk(adek2) trpaksa beradu di luar hehee..kt mana2 ruang dlm kediam ku y maseh x diubah suai ketika itu..kesian kah aku kpd mrk..??hehe..>;P..mereka seolah2 belagak spti pelarian di dlm rmh sendiri..
tetibe tringat org2 kat palestin y jgk trpakse mnjadi pelarin serta hamba dlm negara sndiri..hari2brhujan kn butira peluru..klu trok ade guruhan bom2 y memecahkn suasana langit disana...tetibe jgk tringt ade ape ke nama nye program tu..x ingt la name nye..tpi ade la psl pnderitaan di gaza @ palestin ni..prog ni kt luar pda hri sabtu..spe2 y brminat pegi la..mcm rugi klu lepaskn pluang nie..aku ingat nk gi la prog nie..mmg xde pape pon tyme tu...tyme tu tgh freee..

oooppss..!!dah trlencong pula hamba ke destinasi y laen nmpk nya..(brblk kpd keklasikkan tdi)..oleh itu, keadaan kediamn ku itu amt x selasa la buat ketuka ini utk aku pulang..itu la alasan nya aku tidak pulang ke kmpg halaman ku y trchenta itu..y nun disana turut ku rindui keluarga ku y sudah lame x ku temui..(kali terakhir aku brtemu mrk ketika aku dimasukkn ke rumah sakit dolu..)-_-'

tuntas nye dlm hati ni mmg nk sgt blk..tpi x dpt..huhuuu~
so just halo2 je la my parents..
anak mu ini amat merindui ibunda ayahanda di kmpg halaman..plus ammar..heheee...ngee...geram nye..:p

**tdi pgi gi rmh sakit amek ubat lantas ke jj mmbli hadiah..oooppss sblm tu ke alagapas pnye jiran nk pi fax document mo'ti...bli itu ini jgk..tata..~_~

signature

No comments:

Post a Comment