Wednesday, November 14, 2012

stop and stare and ponder

assalam..

rasanya baru rejoice iman..alhamdulillah..buat beberapa ketika ini sangat tidak membantu ye suasana nye..adakah mungkin ini masa nya mencari biah solehah itu..mungkin saja..hmm

adelah series of incidents that i felt that i've been drifted..ya Allah sila tarik hati hamba mu ni kembali ke jalan yang kau redhai..sila lah hantar sesorang yang boleh buat saya jalan2 sekali dalam jalan ini..serius!

ye betul la kalau nak make a move or change or words yang boleh disamaertikan kene diri kita mulakan dahulu..sangat betul dan saya sendiri setuju! itu pernyataan! tapi tulah kadang2 diri ini sangat lah mudah terhanyut terjerat dek arus keduniaan ni..the world is too pleasing till we forget that we are here not to just sit and relax like a king..we have a job to do lah hannan (in case awak lupa!)

sungguh penah terlintas dalam diri..kenapa nak teruk2 fikir itu ini..sedangkan diri kita rasanya takde lah buat sehabis baik lagi tuk bantu ummah yang tengah tenat ni..tapi kenapa sibuk sangat..?! err well itu kan arahan Allah..siapa pula kita nak question kenapa dan mengapa dan sebagainya..astagfirullah3~

sempena maal hijrah ni..jom make a change..! yes you can dear! its in you..just take a time to find yourself..sit..lie down..or stare at one corner..and think deeply back on what are the reasons you are being made as human in this world..non other than to be an abid wa kahlifatullah :) alhamdulillah masih sedar..bagus! teruskan dengan langkah yang lebih gigh lagi lepas ini..serius ganjarannya amat lumayan kalau buat fillah..serius tak rugi..lagi best dari dapat mini cooper macam dalam iklan peraduan KFC sekarang ni..hewhew :E

ok lupa point *.*

point nya kat sini ialah...sila jaga maratib amalmu..jaga ukhuwahmu..jaga akhlak dengan orang sekelilingmu..dan paling utam..jaga hubunganmu dengan Allah..kerana dengan Allah sahajalah aku berada di mana aku berada sekarang..dengan izinnya lah aku tetap berdiri di mana aku berdiri sekarang..kerana nya lah yang memegang hati-hati yang ingin kau santuni..maka mana mungkin membelakangkan Dia yang membenarkan segala nya buat kita..subhanallah alhamdulillah allahuakbar!

ya Allah kau tetapkanlah hatiku ini dalam jalan dakwah mu..jangan kau tarik aku dari redha mu..berikanlah aku kekuatan dalam menempuh dugaan duniawi yang kian hari makin menarik saban hari..hanya padaMu hambaMu ini berserah..ameen ya rab~

No comments:

Post a Comment